Followers

Monday 3 June 2013

S.L.O.W

Assalamualaikum

Yes.. slow atau dalam bahasa melayu nya ialah perlahan, lambat........ rasanya semua orang tak suka dengan sesuatu yang "slow rite" ? i mean.... slow dalam erti kata bukan kena gelojoh ataw kelam kabut. tapi slow yang lebih ke arah lembab.

okay straight to the point. bukan lah nak up yang aku ni jenis laju jer ke apa. or jenis yang cepat jer. no! no! somethime ade gak yang terlambat. cuma yang geram sangat ari ni sampai menyakitkan aty, sakit mata, bernanah jiwa dengan orang yang progress sesuatu keja dengan lambat nya. hey, bertanggung jawab la sikit. saya menuggu ni. 

Kisah nya begini : 

aku ade la shopping online ... so rasanya dah dekat 4 minggu taw aku order. siap dengan payment lagi. belum lagi sampai. hangin tak kalu korang?? ari tu order then petang sikit baru make payment. sebab dah biasa jual beli dengan orang ni, so bab payment die tak bapa kisah sangat. janji ko bayar. mungkin sebab dah biasa la dia layan aku cam ni kot. stress ahakak!! aku call tak berjawab..dekat 20 kali ada kot. mesej pun sama. xberbalas. 

aku tak de la rasa kena tipu. cuma geram weh, pantang aku call nak taw status barang tapi ko tak jawab. atleast bg la taw kenapa dan kenapa ye tak? dah berhari2 sampai hangin aku ni tahap gunung everest dah baru nak reply. apa kejadah nya? dalam haty nak je aku campak Enpone orang tu dalam logi. hishhhh geram weh. ntah apa dia buat. Bila mintak tracking no, sampai skang tak bagi. kalu cam ni gayanya boleh buat aku jadi  ~~~ !!##@@ HULK ~~~ !!!. Apa yang dibuat entah. lembab. main2!!! 
pLease.. respect ur customer. bukan nak kata dia tu tak bertanggungjawab, tapi cuba la make sure ur customer berpuas haty. 

tadi bkak fb si polan ni, tetiba ada naik satu status. cakap yang enpone die rosak. xboleh dihubungi. hoishh memang mengundang kemarahan aku. dalam dok call dok mesej pun tak berjawab, nanty xde phone lagi la teruk. eh, aku terfikir. yang rosak tu enpone bukan simcard. xboleh ke on je number tu kat henpone lain. 
henpone kan ade dua. xpun pinjam la enpone bini jap. nama pun ko berbisnes. macam mana custome rnak call nak make order or bla bla...??? adoiiii....see nampak tak orang ni? SLOW ataw LICIK??? 
 nampak sangat nak lari dari kena push ngan customer kan. suruh kita inbox jer. bila tahun nak balas entah.

aku memang tak boleh orang macam ni. slow! ko dah tau ko jual online, make sure apa yang ko janjikan tu ditepati. lambat sehari dua tu aku tak kisah sangat. ni dah nak dekat sebulan. apa? if aything, bagi la taw. ni diam je. sungguh bikin panas walopun aku dalam aircond 16 celcius. eh betul ke aku eja?? blasah je ni. 

kalu korang apa korang akan buat? aku skang ni dah tak taw cam na... mesej dah. call pun sudah. wasap pun dah, weechat pun antar gak. inbox? hari2.... email je blum... tak sampai haty lak tulis kat wall fb dia. 
itu nnty menjatuhkan dia punya periuk nasik pulak la kan. lagipun kami ni dah cam kawan gak. ehmmmmm
xmau la besar2 kan. aku just nak barang aku je. then aku akan diam!

Sebelum ni aku asyik salah kan pos laju... kesian pos laju, rupanya2 bukan kerana pos laju. tetapi kerana dia yang slow buat kerja....

tolong la... jangan slow, jangan lembab, jangan perlahan.
plezzz respect & responsible. 
take it serious!!!!!!!!
aku menanti dengan penuh kemarahan disamping tahap kesabaran yang telah hilang.



No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum & salam sayang
Sila tinggal kan komen anda
Kalau suka sila Like
-thanks singgah sini, jemput datang lagi yer.
mmuaacksss

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...