Followers

Friday 23 November 2012

Bubur Asyura KEDAH version



assalamualaikum & salam jumaat nak masuk sabtu yer u olss. mudah-mudahan hari kiter setiap hari adelah dalam kedaan abek & ceria2 selalu. hehehehe tetiba je kan mcm nie?  
last week kan, blk kg. so adelah buat bubur asyura sikit ngn my pamily. kire rewang keluarga je la. 
eh cam ni leh pgiol rewang ker? huhu lantak la. malas nak citer panjang, gambar ade lah pencerita nya. 
sesi memasak bubur asyura. 

ni semua idea my Mak Njang ler.. kata nya aku dah nak balik KL kan, sian pulak xdapat makan bubur. 
xpe buat la awal pun... biar lah yg lain xde pun, nanty kita buat lagi. hehehehe suker suker suker mereka prihatin pada aku!!




1stly, adelah bahan utamanya. dalam besen tu tepung gandum & santan
okeh, bubur ni adelah KEDAH nyer version yer. jgn peliksss
bahan2 yang lain? dah snap, tapi terdelete. hampehhh

selingan jap... budak bertuah. minum pun bertinggung.
jaga2 dik, kang anak kura kuar kok bawah bawu taw!
haishhh


tada da,,,, ni ler my mum. yg pakai tudung ijau tu.
ni kat umah nenek aku di Changlun.
nenek aku, happy jer dia kan...
sonok ler nak cucu berkumpul

sangkar burung... juga selingan hahaha
aku saLU kacau burung merbok ni.
siap simbah2 air lagi...
aku mmg enemy giler ngn brung ni. xtaw naper
nasib ko la !

very de kampung kan? baru ade feel nak kaco bubur okeh


ye begini jadinya setelah santan & ubi kayu dimasukkan.

my uncle Pak Ndak...
nampak jer kau pegang camera, terus dtg kacor bubur.
padahal tadi menyembang jer.
motif: nk tayang jam RADO die 


see? betul kan? ni 2nd pic. suruh aku ambil.
katanya pic tadi xnampak jam
adoiii layan kan je la huhuhuhu


yer ini betul2 seyes kacau setelah aku marah,
sbb my uncle asyikk sembang jer!

tekong utama unutk bubur. baju itam tu ler, my aunt Mak Ndak.


mak ngah kiter. sakit die ni. so perati je la.,


hampir nak masak dah....
mak aku ngn mak ndak aku je kacau sampai last2.
aku?
cam biasa bajet datin, pegang camera jer.


time ni masukkan durian.. bau mmg mengancam okehh


liat!! masak sudahhh
sedap, ramai yang puji...
caya lah

Untuk kazen2 ku & my aunt yg tak balik tue... u olls memang rugi yer..
sangat lah sedap. hingga menjilat sudu!!
eh, gambor yg dalam pinggan xsempat nak ambik. sibuk nak makan & sibuk nak bagi2 semua owang.
so lupa terus.. hahahaha

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum & salam sayang
Sila tinggal kan komen anda
Kalau suka sila Like
-thanks singgah sini, jemput datang lagi yer.
mmuaacksss

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...