Followers

Monday 26 November 2012

S.A.K.I.T


Dalam tempoh satu tahun ni kan, i ollss memang salu didekati dengan macam2 penyakit... 
tapi xde la serious sangat pun, but sedikit sebanyak menggangu jugak la kat my life ary2 kan. 
kendadang ade benda yANg buat i olls tak boleh joink some aktivities tu la. 
kendadang jugakk rasa takut je, biler skit tu datang... 

I olls tulis ni bukan bermakna nak merungut asyik sakit, sakit, sakit & sakit jer! bukan ok! 
just pelik la. ye la, tak baik kan kalu kiter do pertikat apahal sakit kan. 
sakit tu kan dapat menghapuskan segala dosa2 kecil. mudah mudahan la amin....... 
meh nak citer sikit yer. nak cerita pasal my pening je. bukan pening biasa taw. 


1. Macam tahun lepas kan, i ollss asyik pening jer.. pening bukan yg biasa2 jer. tersangat lah, kadang rasa cam dok dalam boat dah. terhuyung hayang sana sini. lagi satu, bila time aku kat dalam claszz mula la hilang fokus. xboleh duduk. rasa nk terbalik, xleh imbangi kedudukan sediri. berdiri ok sikit la kan. memang x syak lagi la sama ada kau Blood presure. memuler ingat daran rendah. tapi silap. sampai satu ketika tu aku ngadu ngn lecterer, "Sir i can't study in ur class. i cant follow pun. its like somethg happen to me. why haa? sorry sir," then apa yg paling aku bencik adalah, tau my pensyarah ni ckp per? "ala awak memang dalam kelas saya jer mesty tak suker, ade ke alasan kan." eh hello!!! panas okeh haty aku.!! tolong la prihatin sikit....................... ingat sengaja aku nak cakap cam tu. saya xde la perhatian  sangat. lol ;a~~~~~~

2. Last sem kan, aku memang jarang sentuh laptop walaupun aku ni kaki ON9 jer anytime..hihihi sbb apa taw jadik cam ni? sebab aku x boleh ngadap latop atau dengan kata ringkasnya menatap skrin. apa2 skrin, sama ada Enpone, Laptop mahupun Tebisyen. serious. aku x pernah main2 dalam hal sakit2. but aku xde lah menyerah je, aku stilll on jugakkk gadjet2 aku tuh. lepas bukak comfirm aku rase PENING! pelik kan why why why? padahal masa tu aku dah ambik ubat dah. eiii mengapa???

3. Ni lagi satu, masa tu ngah ade kursus kepimpinan kowt..... aa ye la. so memang seharian , semalaman la aku kat tempat tue. mcm2 aktiviti la. then ade satu ketika tu, aku dah rasa cam pelikss. muka like merah2 dah.tapak  tangan aku dah start keras & bengkak. so aktiviti ni agak adventure sikit la.. memula aku fikir aku xnak joink, tapi nanty apa orang fikir pulak kan, indoor je pun, xkaN nak excuse jugak. tak la kan? teruskan. but biler nak sampai turn aku, maybe dgn darah gemuruh yang ade, aku rasa nak muntah & nampak my lec yg ngah cakap kat depan tu macam ombak...!! see? tersiksa rasa. then aku lari terus g toilet, muntahhh & rasa xlarat, lemah je badan. aku nak menyandar kat dinding tapi xsampai... lepas tue......... xtaw,,,, pengsan.... perit rase biler dah sedar2 sikit tue.... dugaan rasa kan? 

4. Pada aku perkara ni sangat bahaya, siap kena marah ngn lec. hehehe bukan marah aper, marah tanda prihatin... tapi skunk die tak prihatin lagi? die dah xsayang aku. die dah x macam sulu. i missing my lec yg dulu. ehmmmm apa boleh buat. mls nak cita hal tu. sambung balik. time bawak keta & pening! naseb baik ler, kawan aku haida kat sebalah... benty tepi, die urut. bahaya kan.. ngah kat trafic light masa tue, then rase xsedap... nampak pokok cam goyang2 je..huishhhh berpeluh2 aku. eh bukan berangin, tapi aku yg PENING...

5. Time nak tido... malam la kan, aku antara mereka2 yg selalu tido lambat. memang ler darah naik kalu cenggitu. bukan sengaja, xleh tido kan. nak wat cam ne. dah biase, hampir 5 tahun ni, tdo around jam 12pm ke atas... padahal doctor dah cakap "jam 10 dah kena tdo yer, Siti." degil!  selalu pening ok. last sem la, dalam 3 bulan tu aku tak dapat mula kan cara nak tido tu ngan tenang. pening, sampai pegang2 dinding. siap beli buku doa2, tampal segala doa yang boleh hilangkan pening.... betul!! susah sangat. kadang sampai jerit2 panggil housemate aku temankan aku tido. baru rasa selesa sebab mcam ade orang kat sebelah, terasa lebih imbang. peliks kan?

Ehmm kalu nak ikot kan, banyak je sambungan nombor2 nih. tapi ase cukup la kot kan... cuma apa yang buat aku rasa pelikss kan, benda ni jadik pada waktu tu denagn secara sekaligus. lepas tu aku tak rasa je sakit aku just hanya BP sahaja. terasa sedikit peliks.. sangat2 terasa peliks. aku yang RAsa aku sangat2 taw. malas nak cakap lebih, nanty orang ingat aku percaya bukan2 pulak kan? so diam kan ajer... 

Apa pun yang jadik, sakit macam mana pun, aku x pernah diam je. berserah jer. still ade effort nak sembuhkan. xkisah la kan.. still ikowt segala nasihat doctor, ubat memang aku makan walaupun kenkadang ade terponteng. hehehe ari tu ade la jogging2, badminton sikit.. my mum pun ada belikan mesin untuk aliran darah. bagus jugak mesin tu! makan pun berpantang, skunk ni susah sikit... hehehehe nak kena mula pantang balik la ni. ye la baru lepas discharj kan kat spital. so terasa sedar la siket. Pasal lagi satu ni tak berapa best, my period la kan..... x boleh nak berenty. my telinga terasa berdengum like bengang2 tuh. ehmmm appoiment lagi untuk ultrasound kidney.... ni lagi satu, today cirit birit pulak. terkincit2 dah ni.. salah makan kot. dah baper puluh kali berak dah. huhuhu apa pun, doakan semoga kesihatan saya bertambah baik & diberi kekuatan untuk menempuh segala dugaan yang diberi ole NYA ini..


*nak share lagi satu mender. ary tue ade la sowang
makhluk tuhan yang x pernah faham orang ni tanya aku. 

 "u sakit apa aaa? tak sakit dah kan? tengok happy jer. dah ok la tu kan??..
 jangan dilayan sangat.
 ala saya pun sama, selalu sakit... tapi ok jer. ala sakit u tu, xde la teruk sangat pun kan??"


sangat menyampah dengan orang macam nie... gaya & nada bercakap macam nam memperlekehkan & macam kiter ni sengaja tunjuk yang kita hanya sakit main2 jer.. perlu ke cakap macam tue? subhanallah manusia..... manusia..... aku yang rasa la! aku taw la... ko sakit apa? DEMAM??? 




No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum & salam sayang
Sila tinggal kan komen anda
Kalau suka sila Like
-thanks singgah sini, jemput datang lagi yer.
mmuaacksss

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...