Followers

Friday 16 November 2012

Joink nenek2 & makcik2 bersembang- JARUM seketika!


keh keh keh kah kah kah kih kih kih aksi gelak terkekeh    whatever u ollss nak cakap aper pun, yg i olls taw sangat lah kelakar... kenapa? ha meh nak citer, well bila geng mak cik2 & nenek2 bersembang terasa sangatlah best bila dgr diorang dok bercerita. abeh satu cerita ke satu cerita. semua jenis ade. dari yang berilmu sehinggalah yang ke gossip. hebat kan? Owang tua2 ni kalu bercerita syokk taw dgr, ade nada & semangat je caranya. someting yg bestt & akan tertarikk bila kowang ade kat situasi tu. 

Cerita tu walaupun kenkadang aku satu haram  pun xpaham, ehmm memang xpaham lansgsung pun tapi die punya nada time bercerita tu sangat menarikk u olls. xcayer? cer try joink nenek2 or mak cik2 u olls tu bersembang. eh tapi haty2 la.. jgn la ko pergi tercangak dok situ mcm ank minta penampor je kan kn? memang xpasal2 la ko kena sound nanty. ye la mcm my family ni, susah ket. banyak pantang larat. kalu owg tua2 do sembang, budak2 xleh joink, shuhh sila dok jauh2. okeh?? eh tapi aku ni budak ker? puiii tetap kena shuhh jugak. 

aku ade tipss kalu u ollss  nak joink owg tua2 ni bersembang a.k.a mendengar,,,, ini cara nya. kowang dengan rajin nya pergi la buat air & hidangkan kat diowang. then hantar kat diowang pastu duduk skali. hehehe kalu joink dgn cara cam ni, xde la nak kena halau kan?? atleast joink dengan cara beradab la ken. harusss tunjukk baik yer. berlakon tu perlu. hehehehe

Aku kalu balik kampung, selalu la lepak umah nenek aku ni. kdg2 tu tiap2 hary aku ade situ. ye la klau dok sini best sikit. ramai kan. dok umah aku pun, sensowang je u olls. My mum kejer. ngadap dinding & tebisyenn je la aku kan. borink jugak. so bila hary2 ade kat umah nenek aku, maka hary2 jugak la aku ni berpura2 rajin untuk bancuh ayaq kopi untuk nenek aku & JIRANNYA ni. kira bespren nenek aku ler a.k.a tok cik melah. diorang ni best taw, macam citer ade. xde la kearah gossip sangat tapi more tentang kehidupan & perjalanan hidup. aku pun macam best je dengar. terukss kan like JARUMS dah aku ni. hahahaha kesah?? main laptop, pura2 lagi sekali cakap ngah siapkan kerja asaimen, padaahllllllllll?? telinga tajam jer dengar citer. hahahaha

Ehmmm tapi kalu selalu joink pun borink jugakk. biasala owg tuo kalu bersembang suka repeat2 kan. tensi i olls taw!!! dah boleh hafal pun jalan citer nya. banyak kali weh. tapi die punya flow citer tu maintain sama. xde la penambahan yg berat2. i don't no la maybe owg tua kot, cepat lupa, so asyik citer benda2 yang sama jer. busann la nek, tukar citer baru plzzzz!!! hehehehe


Ehmmss itu jer kowt, aku pun pelik aku ngarut aper tah. anyway thankss la for reading my entry yg ntah paper ni ya. 

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum & salam sayang
Sila tinggal kan komen anda
Kalau suka sila Like
-thanks singgah sini, jemput datang lagi yer.
mmuaacksss

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...