Followers

Friday 14 December 2012

Die memang baik hati.


Seronok kalau ade kawan yang sentiasa caring dengan kita kan... lagi bahagia kalau ade kawan yang sentiasa bersama kita dikala kita senang mahupun susah. Untuk zaman sekarang ni memang susah la nAk carik kawan2 yang betul2 ikhlas untuk berkawan kan. kawan masa senang, masa bergelak ketawa memang ramai. xpayah carik, ade jer. tapi untuk  kawan yang bersama dikala kita kesusahan hoishhh susah la nak cari. kalau 10 orang tu mungkin ade la sorang kot. kot je la. orang sekarang kalu berkawan mesti fikirkan pasal kepentingan or benefits je. betul kan? pendapat korang,  i dun no lah.

Tapi aku sangat bersyukur kerana sentiasa dikelilingi oleh kengkawan yang baik haty, dapat kongsi semua masalah, tak pernah tinggal aku bila aku ade masalah or sakit ke. alwayzzz wif me. sebenarnya aku sangat terharu rini. hehehe ade la sowang kawan chinese aku kat kolej ni nama die Ah hong. die sangat sangat sangat baik. suker menolong orang, sangat concern pasal kengkawan, menghormati orang, xkedekut & aku rasa girlfren die sangat2 beruntung dapat die. sebab apa aku cakap die baik? korang baca situasi yang aku bagi then korang nilai kan..... tapi pada aku die kategori orang baik la walaupun die ni kenkadang 'selenga' semacam je, lurus  pun ye jugak , kelakar lag la.. hahahaha

1. ade satu hari tu, aku datang agak lewat ler ke kelas. then terserempak ngn die masa nak turun kter. dengan gelabah nya aku kalut kan nak g bayar parking & nak pilih jadual lam keter. *semua buku dalam keter, jgn tnya bila aku study hahaha  so die dengan baik hatynya tanpa dipaksa datang untuk tolong bawak beg "sekolah" , botol air & buku teks aku. hehehe aku pun terkejut, rasa bersalah pulak. pastu suruh aku g bayar parking. masa nak naik kelas kan, die siap tunggu kat tangga ag, suruh aku naik dulu then die follow sambil bawak smua barang2 aku. gentle kan die? suker suker suker. sekarang pun die salu buat cam tu. die kata aku kan tak sihat sangat, so die kena care la pasal aku. huwaaaaaaa terharu

2.  time luch masa tue, aku lapar tapi my geng ade discussion group. tinggal ler aku sensowang dok merenung lantai lobi. so decide nak pergi beli roti kat kedai seberang jalan tu kan. die datang die cakap die nak teman aku, kesian katanya aku sensowang. lepas tu nak follow aku g kedai roty. beg, buku & botol air die yg bawak. bersalah aku weh, tp die yang sukawela kan. masa nak lintas jalan suruh aku follow sebelah die, bila die cakap lintas baru lintas.sambil cakap "nana haty2 ya".  ayoooooo baik nyer kamu ah hong. untung saya ade kawan macam kamu.

3. pengsan di kolej masa program kursus kepimpinan. aku lemah sangat masa tu, so diorang abwak aku masuk kat bilik rehat. masa sedar die la yang jaga aku dengan kawan2 yang lain. diorang sentiasa dengan aku. tak tinggal seminit pun. die urut2 tangan aku sambil bagi nasihat cam ne nak jaga kesihatan. ah hong ni kan ibarat dah macam tabib untuk aku. salu urut tangan & kepala aku time aku pening. aku sakit die tak pernah lari. ade je, nak membantu. die banyak ajar aku cara2 nak urut style tradisional. siap buat eksperimen ag.hihihih funny la, but aku sangat menghargai. time aku pengsan tu die jaga aku sama ngan mei ling, aida & eqhwan. thanks u olsss

4. hari ni aku ade class jam 3.00 pm tadi... so kat dalam kelas tetiba rasa sakit peyuttt nak terbeyak membuang. tahan punya tahan sampai tak tertahan. so pergi la toilet. ntah naper ary ni rasa takot nak g toilet sensowang mayb coz tadi bercerita hantu kot ngn my geng. seram!! so terbawak2 la takot tu. toilet ppuan ngn lelaki kan sebelah2 jer. so masa aku pergi aku intai la kat toilet laki, tengok ade owang ke tak. kalu ade owang xla takot sangat kan. toilet pompuan kosong okeh. tetiba terpandang kawan aku si ah hong ni, malu aku kan dok ngintai tandas laki. pastu die tegur aku siap tnya "u okay ke nana? sakit ker ni? u bawak ubat masuk toilet naper?" aku cakap eh xde paper la, i okay je.. so terus lari masuk toilet. tak tahan! huhuhu tetiba aku dengar suara owg berjalan. pastu panggil aku. Nana! nana! u okay ke? ooo ah hong upanya, tekezuttt aku. 2 kali datang panggil aku, katanya isau takot aku pengsan lagi. siap pesan kalu apa2 just jerit kuat2 coz die kat libaray je. sangat concern kan die? aku kat toilet yang ngah beyak ni terharu giler. baik kan die, padahal time tu die xde clas, tapi ngah siapkan asaiment kat library. naseb ko chinese ah hong kalu tak aku dah ngorat ko tok jadik laki aki... sayang ah hong. awak sahabat yang baikkk.

5. Die jugak salu tolong promote my bisness. walaupun kami dalam bisnes yang sama & sharepartner, die langsung xkisah bagi pelanggan die kat aku kalu die busy. memang xde sifat dengki mendengki pun. solute kat die ni.


betul kan, die memang baik haty?.......................... yer, pada aku die memang baik haty dan bertanggungjawab terhadap kawan kawan nya. terima kasih atas bantuan pertolongan ikhlas kamu. sangat bangga menjadi salah seorang daripada kawan kamu ah hong. TQVM 





Mesej Kemanusiaan : SAVE THE GAZA





No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum & salam sayang
Sila tinggal kan komen anda
Kalau suka sila Like
-thanks singgah sini, jemput datang lagi yer.
mmuaacksss

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...