Followers

Tuesday 11 December 2012

Siap Sedia



Siap sedia la sangat kan.......
tengah kalut ni... dalam pada sibuk dok siapkan asaiment yang nak kena hantar esok *esok antar rini baru nak buat? terukss jangan tiru okeh aksi ini. hehe sibuk jugak dok mengemas apa yang patot. well pada yang tak tau, now ade aku tengah menghabiskan hari-hari terakhir aku sebagai pelajar IPT. aku dah final sem dah pun. tinggal baper bulan je lagi nak habishhh. then bermulalah langkah untuk teruskan kehidupan di alam yang baru. KERJA! woowww sometime dengar macam excited but.... 
sometime dengar agak menakutkan. semoga suksess!!

oraitt xmo citer pasal alam2 baru tu. scary la nak menempuh. sambung pasal siap sedia nak pindah umah yer. 
ngah mengemas ni... ye la ujung bulan satu dah nak keluar kan. start la sikit2 kemas apa yang potot. ayoooo banyak giler barang aku. macam kena guna lori je hoishh.
melampau la kan sampai lori. mahal kot nak hangkut balik kampung aku nun jauh di Kedah tu.
so memang banyak ler mender yang aku kena BUANG & kasik junior junior aku.

 5 tahun bertapa kat puchong ni. giler tak banyak barang. bukan takat buku jer, tapi periuk belanga, kasut, bekas-bekas, rak buku, meja itu meja ini, peti ais, tv, kerusi, gas, tilam, kipas, dan macam macam lagi.
kalu nak ikot, dah 2 kali dah aku punggah balik kampung. tapi asal banyak lagi ni? lagi simpan lagi banyak.
pening aku cam ne nak bawak balik ni. keta waja je kot. 
dah comfirm2 la tv, peti, dapur & gas, meja, kerusi, rak buku aku jual sambil2 bersedekah la apa yang ptot.
masalah sekarang adelah pakaian2, buku, kipas, barang dapur. comfirm x muat.

bila jadik cam ni, nyesal pulak aku beli barang2 banyak cam ni.. tu la time biler hade ko pokiau? xdo kan?
naseb ko la milah oiii. dasar pemboros emang ler macam gini. habis semua barang aku nak beli. tinggal aku tak beli je tesco tu.. hahahhahaha *tak kelakar erk? ok fiiioonne!!!!!

tak pe tak pe, kiter jangan terlalu kalut, kiter kena relax, kena cool.... pk kan cara nya...
baru boleh settle, aku kan jenis kalut tak tentu pasal, panic benda yang tak sepatottnya... 
padahal kicik punya hal jer.


yess!!! baru teringat aku kan ade kawan sekampung kat puchong ni...*susah baru nAk inGAt kawan kan  kalu tak jangan harap nak call  hahahahaha CALL die, pujuk pujuk rayu rayu.  ok die boleh tolong. tapi cuma dua beg sahaja.. okeh 2 beg tu aku akan pastikan tu semua buku-buku aku. nanyt bila2 die balik kampung, die bawak ler bagi aku. settle bab buku.

periuk nasik, kittle, pembakar roty, raket,  dan senangkatan dengan nya yang ringan2 tu aku akan pakai POS LAJU. * see rumah aku semua ade, walaupun hanya rumah student 
keh keh keh  lain2 banyak algi.. akan difikirkan kemudian. segala mesin mengurut, lampu2 cantik aku mana nak campak nie? sedekah?? owhhhhh dah banyak sedekahkah... sayang la pulak lampu2 aku tu,, 
okeh fikir laen waktu jer. cukup update! cukup poning kopalo! cukup stress!
fokus asaiment dulu.... makan pun belum lagi. 

jumpe lagi nanty, sesaper yang nak balik kedah & keta die kosong or ade abang2 lori yang baik haty ker, plzz calling2 aku ya..aku nAk tumpang barang. ala barang aku ringan2 jer, jangan risau. heheheehehe bubyeeee
serabuttttttttttttttt umah selerak ngan barang2 pindah!!!!!!





Mesej Kemanusiaan : SAVE THE GAZA



3 comments:

  1. best la keje... tiap bulan dapat duit... hehehe

    ReplyDelete
  2. best la keja... tiap bulan leh dapat duit.. hehe

    ReplyDelete

Assalamualaikum & salam sayang
Sila tinggal kan komen anda
Kalau suka sila Like
-thanks singgah sini, jemput datang lagi yer.
mmuaacksss

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...