Followers

Wednesday 5 December 2012

Masalah


Assalamualaikum.......

Entry ni terhasil dan tertulis setelah baca jer artikel yang berkaitan dengan Najwa Latif. Rasa nya semua orang dah tau kowt, yang baca paper, yang follow gossip blog, kompem2 la taw kan.... saper tak tau baca je kat blog nie http://beautifulnara.com/

xsangka jugak bapak die sendiri sanggup call media cerita masalah keluarga. habis satu Malaysia taw. tapi tak tau la kan apa yang najwa latif dah buat.... kiter bukan ahli keluarga dia, mereka yang lebih taw.  
Tak nak la komen lelebih, kiter mana taw hal yang sebenar kan. seeloknya, baik duduk bersama2 dan bawa berbincang. benda yang berlaku mesty bersebab kan. apa pun tetap "solute" kat Najwa Latif, tengok kat twitter die, die hanya mengambil inisiatif untuk berdiam diri. 
atleast tak de la bercerita pasal family kat public kan. masih menjaga aib la kiranya.



Najwa Latif
cute!

Manusia, memang xboleh lari dari membuat kesilapan. xkira lah yang muda mahupun yang tua. masing-masing ade perangai dan ade ego yang tersendiri. apa pun, hope si najwa latif ni bawak2 la berjumpa dengan bapak die, cepat2 selesaikan masalah yang ada. apa pun yang terjadi, baik buruk, jahat ker, apa ker tu kan tetap bapak kiter jugak kan. And for Najwa Latiff.
 whatever people said about u, dun worry i will & alwayzzzz support u. coz u i know u sangat2 berbakat! semOga semua nya dapat diselesaikan dengan baik. mudah mudahan....

Ok dah forget abou Najwa Latif yer... meh tengok aku punya opinion lak. sebab aku sendiri pun pernah jugak ade masalah family. sungguh dugaan. sangat2, cuma kekuatan dan ketabahan jer sering ada. 
syukur sangat. eh tapi kan, memang la...
 kalu kiter ade masalah, semua orang akan cakap, bawak2 la berbincang, try la settle dengan cara baik. insyaAllah boleh tu selesaikan dengan cara professional. 

tapi kan, tau tak korang sebenarnya tersangat lah susah pada orang yang hadapi tu. 
kiter yang melihat memang mudah untuk berkata2, yang rasa tu...
 memang pahit dan perit. sebab nya, die yang rasa, die yang tahu hal yang sebenarnya. kalu xde benda yang boleh menyakitkan haty, mengguriskan haty... xde la perkara2 yang x syok tu berlaku kan.  kita yang menanggung beban.... betul x?

Jenis aku kalau ade masalah aku mesty Nangis dulu ! yes menangis. Tak kisah apa orang nak cakap pun, tengeng ker, manja ker... tapi aku puas, aku lega & aku rasa tenang. itu cara aku. aku selesa. 
memang menangis tak boleh selesaikan masalah, tapi sekurang-kurangnya aku tak simpan beban yang terlalu berat kat kepala ni. lepas menangis, baru aku fikir balik... kenapa, kenapa & kenapa.
kira 5W 1 H sentiasa berlegar-legar la kat otak aku. sampai semua terjawab. dan last, aku akan face to face. cara aku jugak, kalu berkaitan dengan orang, nak settle masalah aku mesty bincang secara berdepan. kena cakap. kena luahkan semua. baru aku puas haty. bila jumpa dan berdepan baru senang kan ko soal apa pun. lebih jelas dan puas haty.

Itu cara aku la.. but sometime..xsemua orang suker ngan cara aku. ade some people tu, biler create problem nak jumpa nak face to face, tak nak... tapi kat sms bukan main ko maki sana, maki sini. cakap ibarat mengugut. nampak sangat tak professional. ego kan orang macam tu. aku memang x respect. cara aku, berdepan. memang akan settle. memang puas haty. boleh cakap tengok muka tu rasa macam fuhhhh ini saat2 yang dinanti. peluang nak taw semua benda. lebih efektif kan? 

Masing-masing ade cara & style untuk settle kan masalah... ikowt keselesaan la. yang penting emosi tu jangan la terbawa-bawa. mesty pandai had kan sempadan emosi anda. baru la tak semua orang kena tempias marah & masalah korang tu.. lagipun bukan semua orang tau ko ade masalah ke tak kan. dan tak kan semua orang paham tentang diri kita ni. kan? kan? kan? jadi try la settle dengan cara yang terbaik. 
setiap orang ade skill tersendiri. gunakan lah. chewwaaaaah! hahahaha

Senyum lah, tak ada satu perkara pun kat dunia ni yang tak boleh diselesaikan.
insyAllah dengan izin NYA/Tuhan..... pasti!! 
hadapi hari anda setiap hari dengan senyuman....








Mesej Kemanusiaan : SAVE THE GAZA







1 comment:

  1. yang pasal menangis tu saya dulu pun buat gitu gak. dah nangis baru bagitau mak >.< nice entri. apa2 pun kita doakan untk najwa ;)

    ReplyDelete

Assalamualaikum & salam sayang
Sila tinggal kan komen anda
Kalau suka sila Like
-thanks singgah sini, jemput datang lagi yer.
mmuaacksss

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...